یادداشت های یک جوان انقلابی

راه همت، راهی به وسعت آسمان است، قدم نهادن در این راه، همتی مردانه میخواهد

یادداشت های یک جوان انقلابی

راه همت، راهی به وسعت آسمان است، قدم نهادن در این راه، همتی مردانه میخواهد

اگر انسانهایی که مامور به ایجاد تحول در تاریخ اند از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند دیگر تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد. (سید شهیدان اهل قلم)
قلم به دست گرفته ام تا بنویسیم، از حق و حقیقت، شاید به مذاق تلخ بیاید اما سیاه نمایی نمیکنم، مینویسم از آنچه فکر میکنم باید بنویسم، از هر آنچه که دیگران نمی نویسند و یا از بیان آن ابا دارند، مهم نیست که در چشم خلق چگونه دیده شوی، مهم محبوب خالق بودن است. آمده ام تا جزئی از فلقی باشم که پیش از طلوع خورشید عدالت بر پهنه آسمان نشسته است.
دیر یا زود ظهور اتفاق خواهد افتاد، مهم این است که تو در آن چه نقشی داشته باشی و از آن مهمتر این است که بدانی تا حسین نیست مسلم فرمانده کل قواست..

دوشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۱:۰۷ ق.ظ

فیس بوک، لو رفتن عکس خانوادگی یا لو دادن عکس خانوادگی

   یه زمانی طرف عکس عروسیش یا یه مجلس خونوادگیش که ناموسش سرش بازه و... دست کسی می افتاد تب میکرد و شب پلک رو هم نمیذاشت که چی؟ که عکس ناموسش دست نا محرم افتاده، که یه چشم نامحرم داره بد به عکس ناموسش نگاه میکنه.

اما امروز چه خبره؟؟؟

طرف پیج فیس بوک باز میکنه، عکسای نیمه برهنه خودش و ناموسش رو میذاره تو اینترنت بعد میزنه: با زنم رفتیم تایلند خیلی صفا کردیم، اینم عکسامونه، شما هم ببینید صفا کنید!!!

  بابا ایولا... اینه غیرت ایرانیتون؟ نمیگم اسلامی که جامعه آماری کلامم رو محدود کنم که باز صدای نحس یه عده در بیاد. میگم غیرت ایرانی چون غیرت ما مال قبل از اسلامه. تو تاریخ داریم شاهزاده ایرانی ، تو جشن عروسیش که همسرش رو سوار یه اسب میکنه تا مراسم عروسی رو بجا بیارن، بعد از مراسم اسب رو میسوزونه و میگه دوست ندارم رو مرکبی که همسرم نشسته هیچ مردی بشینه.

دانشجو مملکته. به جای اینکه درس میخونه، باشعورتر بشه ، روز به روز پس رفت میکنه. عکس هاییی که معلوم نیست تو کدوم آتلیه؟ ، چه عکاس بی حیایی ازش گرفته؟ ، مرد بوده یا زن؟ میذاره تو فیس بوک تا همکلاسی هاش خوب تماشاش کنن و لذت ببرن. نمیدونم با چه رویی تو اون دانشگاه سر بالا میگیره؟!

تو رو به خدای زهرا(س) به هوش بیاید از این کمای غفلت!!!

مگه ما شیعه ی زهرای اطهر، اسطوره ی پاکی و پاکدامنی و عفت نیستیم؟ پس چی یاد گرفتیم از این مکتب؟

حضرت زینب(س) عصر عاشورا که دنباله این بچه ها میگشت که از ترس فرار کرده بودن تو بیابون، یکی از دختران امام حسین(ع) رو بی هوش پشت بوته ای پیدا کرد. بیدارش کرد، میدونی اولین کلامی که گفت چی بود؟ نگفت بابام کو؟ یا تشنمه؟ یا... گفت عمه جان تکه پارچه ای بده تا صورتم رو از نامحرم بپوشونم. اگه اهل تفکر باشی نه کلانعام میفهمی امام حسین ازت چی میخواد.

  داریم به کجا میریم با این عجله؟ دشمن هست و نیستمون، ناموسمون، شرف و عزتون رو ازمون گرفت. پس کی به خودمون میایم؟ شهدا خون دادن که ما بمونیم و آبروشون رو ببریم؟ که از رو قبرشون با بی تفاوتی رد شیم و اعتقاداتشون رو هم کنارشون چال کنیم؟

  جالب تر اینه که این قبیل ناهنجاری ها شده ماییه فخر!!! بجای شرم و حیا و پنهان کاری میشینن سر کلاس میگن فلانی، ادم کن عکسامو ببین. اگرم عضو نباشی میشی عقب مونده. خدا نکنه بی عفتی و بی شرمی بشه عرف اجتماع که به خدا جا داره شیعه از این غم جان بده...

   از این گذشته، با کمی تفکر میشه فهمید که دشمن داره از تک تک کاربرانش به عنوان یک جاسوس استفاده میکنه و از هزاران هزار اطلاعات به ظاهر نامربوطی که هر کاربر در اختیار شبکه قرار میده، اطلاعات دست اول از کشور بدست میاره و حداقل تفکرات نسل جوان جامعه رو تحت مدیریت خودش قرار میده.

بیش از این نمیخوام به ابعاد مختلف و البته مضر حضور در چنین شبکه ای بپردازم.

بعضی ، البته ارزشی ها میگن اتفاقا ما حضور پیدا میکنیم و امر به معروف و... میکنیم تا به سمت پاکی این شبکه پیش بریم. ولی من میگم خود نجاست پاک شدنی نیست. وسیله ای که طراحی و بکارگیریش طبق مقاصد پلید غرب بنا شده درست شدنی نیست. فضا ، فضای کینه به انقلاب و اسلامه. اصلا جای ارزشی ها نیست. البته این نظر منه حقیره و در این مسئله جای نظر بزرگان وجود داره.

برخی دوستان گفتند راهکار بده ، فقط طرح مسئله نکن. چشم ولی راه حل معلومه...

*اول از خودتون شروع کنید. حتی اگه از کاربرانی هستید که عکس خانوادگی و این قبیل فایل ها در پیجتون ندارید ، فقط برای اینکه فیس بوک به یک فرهنگ و عرف در جامعه تبدیل نشه، صفحه فیس بوکتون رو ببندید.

*این طور جا بندازید که عضویت و فعالیت در چنین شبکه ای باعث سر افکندگی و به دور از فرهنگ ایرانی اسلامی ما هست. و دیگه کسی نتونه با افتخار از حضورش در این شبکه صحبت کنه.

   میدونم الان خیلی ها میخوان بگن جایه این کارها فرهنگ سازی کنید. میدونی تقریبا مثل چیه؟ مثل این که بگی بیاید برا شرب خمر فرهنگ سازی کنیم. وقتی یک چیز از پایه مشکل داره نمیشه الگوی درستی از مصرفش رو ارائه داد.

   در یک مصاحبه با همسر اوباما ازش میپرسن شما اجازه میدید دخترتون عضو یک شبکه اجتماعی مثل فیس بوک بشه؟ میگه نه، چون این شبکه ها برای کشورهای جهان سوم ساخته شده و هدفی برای راه اندازی اونها طراحی شده که هرگز درباره ما صدق نمیکنه.

دوستان، اگر نظرات بهتری دارید مطرح کنید تا دربارش صحبت کنیم. ببخشید اگر لحنم بعضی جاها تند بود. خیلی عصبانی بودم.

بانوی نور شرمنده ایم که بهای حسینی شدن من "بی حسین" شدن تو بود و شرمنده تر آنکه تو "بی حسین شدی" و من حسینی نشدم

خدایا... خودت صاحب این جهان را به دادش برسان و شیعه را از این غربت نجات ده.

نظرات  (۲۱)

سلام. جالب بود .
متاسفانه خیلی فراتر از این حرفها هم هست..
البته ما که فیلتر شکن نداریم. می گن با چند هزار تومن میشه خرید ..!!
ولی بسیار اسف باره ..
البته به نظر من ، مردی که تو مراسم عروسی ، خانومش رو تو دید مردم با اون سر و وضع آرایش کرده قرار میده ، بعید هم نیست تو فیس بوک قرار بده..
این و بسیاری دیگر از نکات منفی.

اما نکته مثبت دیگر : به نظر حقیر در هر جایی که میشه صدا و سخن رو به دیگران انتقال داد استفاده بهینه بشه .. ( بقولی مهندسی برعکس )
باید از این فضا ( که برخی هم هستند و فعال هم هستند ) برای شناساندن دین و فرهنگ دینی اقدام کرد.
چون با چند صد میلیون آدم در ارتباطی میتونی راحتتر و سریعتر حرفاتو بزنی ..
و این خیلی خوبه که در این مسیر مثبت گام برداریم.

خیلی ممنون از نوشته آموزنده ات ..

توصیه ام بعنوان برادر بسیار کوچک : نهج البلاغه زیاد بخوانیم.

پاسخ:
ممنون از نظرت.
سلام...مطلب خوبی بود..و حرف صحیحی زدید...بله این مشکل وجود داره که عکس ها و حریم شخصی در پیج افراد دیده می شه...و البته بسیاری از گناهان دیگه رو با خودش سرریز می کنه که فرد قبح همه اونها از چشمش افتاده....اما من راه حل دیگه ای رو پیشنهاد می کنم اگر بسیاری از نیروهای ارزشی هم از فیس بیان بیرون...افرادی که خیلی تقیدات مذهبی ندارن و البته مغرض هم نیستن مسحور این فضا می مانند و قطعا همین کارهای فرهنگی به ظاهر اندک هم دیگر اتفاق نمی افتد....باید دوستان باشند...تذکر بدهند...به افراد بگن این کار صحیح نیست و باور بفرمایید با بحث و صحبت و زیر بار نرفتن به این گناهها می شود کم کم محیط را پاک کرد کنتهی زمان می خواهد و همت از جانب بچه های مذهبی که برای هم وطن خود و گناه او دلشان بتپد و وقت بگذارند...به هر حال صحنه را خالی کنیم برای عده ای مغرض...به هیچ عنوان صحیح نیست...باید کار کرد...
۱۱ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۲:۵۸ امیرحسین-راحیل
سلام علیکم.
باز هم میگم. این محیط پاک شدنی نیست. فضای فیس بوک آلوده به ضد انقلاب و ضد دینه. فقط کافیه دم از دین و حیا بزنید تا ببینید با چه رفتارهایی رو برو میشید.
سنگر ما فیس بوک نیست. اصلا فضای فیس بوک بر پایه فرهنگ غربی و بی قیدی برنامه ریزی شده و چون فضا مجازی است هر کاری از هر کسی بر میاد. اگر غیر از این رفتار شود جای تعجب است. مانند خلاف جریان رودخانه شنا کردن.
ممنون از نظرتون.
سلام
به قول خودم فیس بوک حیا ندارد حتی اگر مسلمان شود
یعنی اگر بر اساس چهارچوبه نظام هم طراحی شود بی حیاست
..........
گفته اند روزی شهید برونسی از رفتن به مدرسه ابتدایی امتناع ورزید و نشست گوشه ای و مدام گریه کرد....
پس از کلی تلاش خانواده متوجه شدند که علت تنبیه و یا تنبلی نبود بلکه گویا در مدرسه عمل منافی عفت انجام شده بود و ایشون می گفت در مدرسه ای که این عمل صورت بگیره دیگه جای من نیست
سلام

مطلبتون عالی بود...الان تعجب نداره که دیگه تو فیسبوک هر کی بیاد عکس شخصی خونواده یا خودش رو بذاره وقتی یه دو سه قدم تو شهر راه بری میبینیم که مثالی رو که برا اشغال نریختن تو خیابون جا انداخته بودن برا ناموس مردم جا افتاد(شهر ما خانه ما) الان تو شهر هر کی با هر وضع میاد انگار خونه خودشه که اینقدر ازاد میاد میچرخه.

به نظر من الان ما مذهبی یا هر کی که به فیسبوک دسترسی داره تا جایی که میتونه بره امر به معروف کنه. مسئله حق رو برا کسانی که تو فیسبوک هستند بیان کنه شاید یکی هم که شده قبول کنه که فیسبوک جایی برا تفریح نیست...بلکه....
البته اگه خودش ضرر نکنه!!!
سلام

آخه داداش ناراحت نباشم ناراحت ک سهله اگه میتونستم سرم میذاشتم میمردم
اما نه کور خوندن همچین باید ما باشیم ک یه خودی نشون بدیم مگه ن؟؟؟؟
این روزا خیلی دلگیرم خیلی این اونی بود ک به خاطرش کلی جوون رفت؟؟؟
نه این نبود بیچارگی اینه ک واقعا دیگ نمیدونم باید چیکار کنم تا حالا شده یه نگاه ب عکس رهبر بندازی و فقط آه بکشی حال این روزای منه سراغ حاجی هم خیلی وقت نرفتم آخه چیزی ندارم برا گفتن بهشون جز شرمندگی ............

یه توصیه ک چ عرض کنم کوچیکتر از این حرفام ک بخوام توصیه کنم اما میخوام ب اون دوستایی ک میرن فیس بوک و توش هستن اما ب قول خودشون هیچ قصدی هم ندارن یه چیزی بگم
اعتقاد دارن ک وقتی یه سنگریزه رو هم جاب جا کنن تو این دنیا تاثیر داره؟؟؟
پس چرا فکر نمیکنن یه حرف یه نگاه یه..... چقدر روی زندگی خودشون و دور و ورشون تاثیر داره
چرا میخوان اون سنگریزه ای باشن ک ناخواسته تاثیری رو کسی یا چیزی بذارن ک باید تو اون دنیا جوابش بدن واقعا چرااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته اینا همه نظر منه ممکنه کس دیگه ای قبولش نداشته باشه.
حرف زیاد آقا امیرحسین خیلی زیاد همون بهتر ک گفته نشه
پاسخ:
برا ما هم دعا کنید.
سلام دوست عزیز
آقا من چندبار رفتم تازه فهمیدم چرا فیلتررررررررررررره!
اصلا از محیطش خوشم نیومد
سلام ،چند روز پیش داخل اتوبوس با یک خانم چادری در مورد امام زمان ونائباشون در زمان غیبت بحثم شد ،این خانم هر مشکلی که داخل جامعه امون بود از پر بودن جوب ها از آشغال رو به رهبری برچسب میزدن و به کل این نظام و ....واین نظام رو با کارهای شاه مقایسه میکرد و کلا هشت سال دفاع مقدس رو زیر سوال برد ،همون لحظه یاد یه تیکه از کتاب خاطره ی همسر شهید منوچهر مدق از کتاب شوکران افتادم که لحظه ی مرگ روی دست همسر و پسرشون بودن و اینکه همسر شهید بعد از فوت مدق میرن روی مزار این شهید دراز میکشن و خاک رو بغل میکنن میرن پشت بوم خونشون و احساس دلتنگی و تنهایی بهشون دست میده،یاد سر دادن همت افتادم یاد کشته شدن و لای پتو پیچیده شدن باکری افتادم که آخرین بار اینجوری دیده بودنش یاد تمام اعتقاداتم که جلوی چشمام دود شدن رفتن هوا،و من که شیعه واقعی نیستم ولی یاد غریبی شیعه ها و فاطمه زهرا افتادم که بین در ودیوار موند به خاطر کی؟؟
ضمنا در این مدت از کسانی که ملبس بودند و حوزه خونده بودند هم رفتارها ودروغها و اختلاف افکنی هایی رو دیدم ، متوجه شدم اینجا خط مقدم جبهه ایه که من احمقی که مدعی پیروی امام و هر کی رو دارم از همه طرف دارم میخورم ،هم از کسی که دینداره و هم از کسی که بی دینه ،متوجه شدم دیگه فیس بوک و بلوتوث بازی و هزار تا برنامه دیگه منشا اش جز به اخلاق برنمیگرده ،

اگه کلی به قضیه نگاه کنم میگم :اون کسی که حیا نداره چه تو فیس بوک باشه چه تو خیابون چه تو خونه چه تو ایران چه تو آمریکا هر غلطی دلش بخواد میکنه ،اتفاقاتی که تو فضاهای حقیقی یا مجازی میافته افتضاح تر از این حرفهاست.اما چون مثل بمب ونارنجک صدا نداره ما مثل کبک سرمون رو کردیم زیر برف ،اگه برای هر رفتار صدای یک گلوله فرض میشد ،کر میشدیم
الان هم به کسی نمیگم نرو فیس بوک و ...سعی میکنم ،اول جذب یه سری اعتقادات اولیه اش بکنم ،بعد اگه اون حیا تو شخص به وجود اومد ،خودش خود به خود از این کارا دست برمیداره ،

غیرت مرد جامعه ما هم که واقعا مثال زدنیه !!!!
پیشنهادی در این رابطه ندارم ،جز اینکه باید فطرت افراد بیدار بشه
پاسخ:
ممنون از حضور گرمتون.

سلام
آمدیم
مطلب جدید نبود
دوباره قبلیهارا خواندیم
و.......
رفتیم.
درپناه حق
۱۶ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۸:۵۳ سنگر جنگ های سایبری
واقعا فقط میتونم بگم متاسفم
دیگه چی بگم آخه
شرمنده ایم شهدا ...
ممنون جالب بود به ما هم سر بزنید انتقادی کنین خسته نباشی
سلام
تشکر
خیلی خوب و عالی از حضرت زهرا دفاع کردی بلکه از خدا دفاع کردی
امروز عصر ارزانی است و آنان که از گرانی می نالند کجایند که ببینند چه راحت شرافت و حیا را می فروشند.
آفرین
موافقم.
اول از خودم شروع میکنم.
سلام
باهات موافقم که نباید عضو این شبکه ها شد اونایی هم که میگن میخوان فرهنگ سازی کنن و امر به معروف و ...همش دروغه همین افراد باید فیلتر شکن داشته باشن که بتونن وارد فیس بوک شن که همین استفاده از فیلتر شکن یعنی توهین به همه اعتقاداتشون چون کسی که معتقده جاهایی که ممنوع شده و به نوعی براش حروم محسوب میشه رو به بهانه امر به معروف نمیره ....در واقع میرن چشم چرونی......اگه همه کسانیکه با این شبکه ها مخالفن عضو نشن یا لغو عضویت کنن کم کم جا میفته
واقعا جای بدیه
تا نفس می زنیم همه، تا دمی که ما زنده ایم
یادمون نره از روی شهدا شرمنده ایم

توی قصه ی عاشقی همیشه بازنده ایم
فراموش نکنیم که از شهدا شرمنده ایم

دلامون شده خالی از غم عاشقی و جنون
توی شهر ما این روزا فراموش شده یادتون

یاد صیاد و کاظمی، یاد همت و باکری
یاد اون مردا بخیر، یاد چمران و باقری

روز دوشمن شب میشه تا به خط می زنید همه
به ندای خمینی و با نوای فاطمه

وصیت کردین شما به اطاعت از ولی
ایشاا.. ما هم بشیم فدای سید علی

روی لبهای خشکتون السلام و علی الحسین
علی اکبر شدید برای پیر خمین
so bad, so sorry
پاسخ:
بیشتر توضیح بدید.
سلام
اول بگم من با تمام وجودم از روی امام و شهدا شرمندم
اما نکته ایی دوست دارم بگم اینکه غفلت مثل اعتیاد میمونه هرچی ادامه دار بشه بیشتر ریشه میدونه و رهای از اون سخت میشه مگه راه درمان غفلت تذکر نیست پس چرا خودمونو به بیراهه میکشونیم از همین حالا شروع کنیم حتی اگه فحش بشنویم بالاخره برای حفظ این این خاک و انقلاب چندتا فحش چیزی نیست همیشه قدم اول سخته ام قدمهای بهدی اسونتر میشه.
یا علی قدم اولو برداریم. خدا با ماست.
پاسخ:
بیشتر پیش ما بیا برادر:)
کاملا موافق هستم . من خودم هر جا بحثش میشه ازش انتقاد شدید می کنم.
۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۹:۰۹ امیرافشار
سلام یه مثل بزنم چاقو هم خوبه هم بدایاشما ازش چگونه استفاده میکنید؟مابایدازاین فضابرای اگاهی جوانان ورشودتعالی واسلامی استفاده کنیم وبلاگ ها اسلامی وسایت ها بامبانی دینی ایجاد کنیم چون این فضاوجود داردبه امیدروزی که بتوانیم همه دوستان وجوانان استفاده درست واسلامی انجام دهنوزدمابهترین اموزهاوفرهنگ دردین کشورخودداریم بایدانهارابشناسانیم.موفق باشیددوستان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی