یادداشت های یک جوان انقلابی

راه همت، راهی به وسعت آسمان است، قدم نهادن در این راه، همتی مردانه میخواهد

یادداشت های یک جوان انقلابی

راه همت، راهی به وسعت آسمان است، قدم نهادن در این راه، همتی مردانه میخواهد

اگر انسانهایی که مامور به ایجاد تحول در تاریخ اند از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند دیگر تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد. (سید شهیدان اهل قلم)
قلم به دست گرفته ام تا بنویسیم، از حق و حقیقت، شاید به مذاق تلخ بیاید اما سیاه نمایی نمیکنم، مینویسم از آنچه فکر میکنم باید بنویسم، از هر آنچه که دیگران نمی نویسند و یا از بیان آن ابا دارند، مهم نیست که در چشم خلق چگونه دیده شوی، مهم محبوب خالق بودن است. آمده ام تا جزئی از فلقی باشم که پیش از طلوع خورشید عدالت بر پهنه آسمان نشسته است.
دیر یا زود ظهور اتفاق خواهد افتاد، مهم این است که تو در آن چه نقشی داشته باشی و از آن مهمتر این است که بدانی تا حسین نیست مسلم فرمانده کل قواست..

يكشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۳۳ ب.ظ

بانوی بهار

خضرت زهرا

به نام خداوند قادر متعال، به نام خداوند بهار، خداوندی که جان میدهد زمین مرده را بعد از مرگ آن و به درستی که ان الله یحیی الارض بعد موتها و دوباره میپیچد در کوچه های خزان زده بوی شکوفه ها ، بوی بهار..

بهار زمین، بهاری که وجودش را مدیون بانویی ست، بانوی بهار. همو که خدا جهان را خلق کرد بخاطرش، خواجه لولاک خوانده مادرش و صف بسته انبیا به ادب در برابرش و نیست جز لنگر زمین و زمان شایستگی همسریش و سروران جوانان اهل بهشت شبیر و شبرش و در اغتدار مادری و حسن تربیت همین بس که چون زینب کبری ست دخترش، در هل اتی و کوثر و تطهیر و قدر و نور پیسته ذات خدا بوده مدح گسترش..

اورا فاطمه نامد خدای او چرا که منع شدند از آتش جهنم دوستداران او، شفاعت خلق محشر است مقام او و سواره است بر ناقه ی علی و پیاده اند تمام خلق در پی او و قدم نمینهد به جنت حق تا داخل نشوند محبین حسین او.

امسال گل های تمامی باغچه ها عطر یاس دارند و نیلوفری رنگ اند، امسال تمام ذرات با نوایی محزون مدیحش خوانند و مرثیه بهار سر دهند که بانوی بهار اذن دهید برایتان عزا اقامه کنیم، که بانوی بهار مارا نیز به بزم عزایتان بخوانید و رزق اشک مرحمت نمایید.

چه کردند این قوم ناسپاس بعد تو یا رسول الله؟ بحق چه خوب امانت داری کردند کتاب و عترت را چه بزرگ داشتند حرمت بیت نزول وحی را و خزان کردند بانوی بهار علی را به کوچه ها..

اما ای انسان! جا نمانی از کاروان عزای فاطمی هم نوا با ملائک و اولیاء الله. از احشام و اجسام و ذرات جهان کمتر مباشی و ایام عزای آل الله را به سکرت خاکی ات بگذرانی و از برای تسلای قلب نازنین مهدی زهرا(س) ، قطب عالم امکان عرض ادب نیاوری به حضور.

 

عید امسال پر از بوی گل یاس شده است

وَ پر از خاطره ی گندم و دستاس شده است

همه ی دشت گواهند که با بوی بهار

عطر یک خانه ی آتش زده احساس شده است

چینش سفره ی امسال تفاوت دارد

سین هر سفره، سلامی ست که بر یاس شده است

روضه ی چادر خاکی همه جا پیچیده

سیب ها طعم خوش کوثر و اخلاص شده است

ابر، در هیأت یک مستمِع مداحی ست

بس که می گرید و دل نازک و حساس شده است

جان گل های جهان پیشکش یاسی که -

زخمی سیلی باد و ستم داس شده است

 

 مریم سقلاطونی

نظرات  (۵)

سلام
عیدتون مبارک
انشاالله سالی پر از خیر و برکت و عافیت در سایه اهل بیت علیهم السلام داشته باشید.
ایام به کام...
سلام از متنتون استفاده بردیم در پناه حق موفق باشید. یاعلی
۱۹ فروردين ۹۲ ، ۱۵:۴۳ محمود عدالت منش
احسنت به شما برادر تلاشگر عرصه فرهنگی
یا علی مدد
پاسخ:
ممنون که سر زدید
۲۱ فروردين ۹۲ ، ۲۱:۴۲ ایمان میرزایی
سلام بروزم
ر:
تشرف پیدا کنید
۰۸ آذر ۹۲ ، ۱۱:۴۱ محمود عدالت منش
بسم رب الشهداء والصدیقین

دلنوشته­ ای به مناسبت هفته مقدس بسیج


بسیج، مکتب عشق است و بسیجی مجاهد عارفی است که از میان همه هنرها، هنر عشق را برگزیده تا قامتِ رسای حیات طیبه را خلعت نورانی عشق بپوشاند و این بیت لسان الغیب را ترجمان باشد که:

هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

آری! چه حکایت شیرینی است، حکایت عاشقان این دیار و یاران آخرالزمانی حضرت یار.

آن زمانی که نشست ها، نشستِ خنده بود و محبت و صمیمیت و رازهای سر به مُهر و حرف های ناگفته و سخن های ناشنیده؛ و کسی نفهمید درس این مدرسه عشق را جز بسیجیان مخلصی که خود گمشده ای بودند در دریای عشق حضرت حق.

- بسیجی را باید در میعادگاه عاشقان، حسینیه جماران، حسینیه دوکوهه، نماز جمعه و جماعت و ... پیدا کرد.

- بسیجی را باید در اعماق آبهای اروند و فاو پیدا کرد؛ آنجا که آوازه شهرت مردان خدا، زمزمه مدام موج ها است.

- بسیجی یعنی تنها و آرام، در حال راز و نیاز با خالق بی نیاز.

- بسیجی یعنی زبان جز به گفتن سخن حق باز نکردن و در هیچ شرایطی دروغ نگفتن.

- بسیجی یعنی قدم نهادن در مسیر خودشناسی تا رسیدن به خداشناسی؛ یعنی هجرت از «من» تا به «او»؛ یعنی از قفس تن رهاشدن.

- بسیجی یعنی پایداری در راه حق و پایبندی به تعهدات معهود.

- بسیجی یعنی ترجمان و جلوه ای از شریفه کریمه «أشداء علی الکفار و رحماء بینهم».

- بسیجی یعنی تبعیتِ بی چون و چرا از ولایت فقیه و اطاعتِ محض از نایب امام زمان(عج).

- بسیجی یعنی در دنیا بودن و تسلیم دنیا و جلوه های فریبنده و سیم و زر آن نشدن. در عین نامداری، فریب نام و نان و مال و مقام دنیا را نخوردن و نام و نشان در دفتر عشق الهی داشتن.

- بسیجی یعنی حافظ قرآن بودن، عامل به دستورات قرآن بودن، همچون سلمان پا جا پای قرآن ناطق نهادن و گوش و چشم بر کلام و اشاره «ولی» داشتن.

- بسیجی یعنی ایمانی محکم، اعتقادی راسخ، عزمی پولادین، چشمانی بابصیرت، دلی دریایی و دستانی کریم داشتن.

- بسیجی یعنی عاشورایی بودن و ماندن؛ و مانند حسین(علیه السلام) در راه حق سر از پا نشناختن و همه هستی خود را فدای حقیقت مطلق نمودن.

- بسیجی یعنی مانند عاشوراییان برای فداشدن در رکاب ولیّ و حجت خدا، از همدیگر سبقت گرفتن و تا آخرین قطره خون، پای دین خدا ایستادن و دست از یاری امام زمان بر نداشتن.

و چه زیبا و پر مغز فرمودند مقتدای ما حضرت امام خامنه ای که «بسیجی یعنی علی(ع) که تمام وجودش وقف اسلام بود». و اگر این است؛ پس ما چرا این گونه ایم؟!

بسیجی می داند که اگر همراه ولیّ خدا نباشد، مانند بعضی از کسانی می شود که در محرم سال 61 هجری، یا دیر رسیدند به کاروان امام(ع)، یا پشت کردند به حق و در صف دوزخیان قرار گرفتند؛ و آنهایی که دیر رسیدند، دیگر کار از کار گذشته بود و سرِ مبارک حجت و ولیّ خدا را بر نیزه ها کرده و خاندان مطهر و مکرم او را به اسارت بردند؛ و پشیمانی هم دیگر سودی نداشت و ...

بسیجیان، این یاران و اصحاب عاشورایی و آخرالزمانی ولیّ خدا از تاریخ درس گرفته و در زمان انقلاب و دوران طلایی دفاع مقدس و نیز پس از آن، از امتحان بزرگ الهی سربلند و روسپید بیرون آمدند و تا آخرین قطره خون از مال و نام و آبرو و جان خود برای یاری امام خویش دریغ نکردند و شاید به خاطر همین خلوص و ایثار بود که آن پیر فرزانه و یگانه دوران، روح خدا خمینی کبیر فرمود: «از خدا می خواهم که با بسیجیانم محشور گرداند».

و چه روسیاهند کسانی که در هر لباس و پست و مقامی در این نظام ولایی و این کشور حسینی، قدر بسیجیان را نمی دانند و خون به دل آنان و امامشان می کنند.

در آخرِ این دلنوشته نظرتان را به یکی از جملات حکیمانه آن مقتدای مهربان خطاب به بسیجیان جلب می نمایم که فرمود: «من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم و می دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت».

نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی